Stress och jäkt, är det vardag lr???

Jaha så var det en sån där jäktig dag igen, en sån där dag då det känns som om hjärtat ska stanna när som helst...
Drog upp barnen kl 06.30, sen körde vi racet, ta på sig, borsta håret, äta frulle, borsta tänderna, packa ihop allt som skulle med idag eftersom tjejerna hade en cykeldag på skolan.
Checklista på vad som var tvunget att vara med...
Extra kläder
Gummistövlar
Matsäck
Fika
Dricka
Cykel
Hjälm
Checklista till mig själv..
Extra kläder till tjejerna
Gummistövlar - till tjejerna
Matsäck till tjejerna
Fika till tjejerna
Dricka till tjejerna
Cykel till Amanda, Det var så att Jimmy deras pappa hade lämnat tjejernas cyklar dom har hos honom på skolan igå men Amandas cykel var för stor , så då fick hon ta den hon har här...
Hjälm till Amanda
2 bråkande tvillingar
1 skit sur Prins som bara vägrar gå till dagis
1 liten prins som är tyst och bara står ut
Busskort till ett  bråkande tvillingpar
Busskort till en snurrig mammma
Nyklar hem
Mp3 spelaren så man har något att göra på bussen på vägen hem
Ja det var min checklista för dagen, skulle behöva ha en röst som skriker en checklista i mitt huvud varje dag, skulle vara rätt praktist kan jag känna emellanåt:-))
När jag väl kom hem, så diskade jag upp allt från igår, eftersom jag fullständigt sket i det, jag var för trött helt enkelt, vilket man får vara när man har fullt upp, eller??
Sen var det bara att dra iväg igen till väderstad för utvecklingssamtal på skolan med tjejerna. Blev riktigt stolt över mina flickor, dom hade så fina omdömen och så duktiga.. Stolt mamma idag:-))
Efter samtalet, hämtade jag pojkarna på dagis och sen var det upp till bussen för att åka hem och jag lovar åka buss en stekhet dag med fullt att konka på och trötta barn är inget att rekomendera...
När vi kom till mjölby stog sambon där och mötte upp oss. Vilken trevlig överraskning, som en räddare i nöden fanns han där- söt!!
Lämnade tillbka lite filmer på hemmakväll när jag ändå passerade, sen äntligen bar det av hemåt...
Barnen har lekt med sina kompisar och mamman har lagat mat och sedan duchat alla barnen... Nu ligger dom i sina sängar och ska enligt mig snart sova, hmmm vi får se när John Blund behagar sig komma förbi:-))
Själv ska jag ta och massera in mig själv i kudden relativt snart, det blir en ny rolig morgon imorgon igen!!
Ha det bra i sommarvärmen.
Kram Banan <3<3<3Borsta tänderna måste mn göra innan man ska sova, det måste man lära sig i tid... God natt från oss!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0