Nu bli vi med barn igen:-)

Hejsan hoppsan där ute, vilken härlig dag att vakna till när solen skiner och man känner glädjen komma till en!!
Prinsen och jag tog bussen till v-stad på morgonen, idag var han riktigt uppspelt för han skulle till skolan idag, träffa sin klass osv... Hn var promt tvungen att h sin ryggsäck han har fått till just skolan, sötis:-)
När jag hade lämnat honom tog jag bussen tillbaka hem igen, där det var sovstuga, både pappan och lillskrutt låg och sov, så jag passade på att vila jag med, såååååå skönt.
Efter min powernap gick jag och mötte en kompis, som jag inte har sett på länge, så vi pratade en snabbis innan hon skulle till jobbet och jag fick min krydda jag beställt av henne. Mumma nu ska här lgas mat med chili..
Sen hem igen en sväng, för att sedan gå till stan, ariel och pappan följde med till stan, så det jag handlade tog han med sig hem så jag slapp ha med mig det på bussen till v-stad.
När han och lillskrutt gick hem, fortsatte jag gå på stan en sväng till, var inne på lindex och köpte Prinsens efterlängtade keps och sen var jag in på kaphal och där shoppade jag varsin jacka till dom stora brudarna och ett par byxor med en fräck tröja till Alicia.
Sen var det time att bege sig till bussen, skit träligt att åka buss när alla gymnasie elever ska hem:-(( suck....
När jag kom till väderstad gick jag och hälsade på en god vän, hann vara där en kort stund bara eftersom tiden plötligt gick så fort.. Jag gick ner till dagis och hämtade lill prinsen och sen vidare till skolan för att hämta alla mina andra barn...
Deras dag hade varit toppen, vilket gör en mamma väldigt glad, när vi kom  hem till mjölby igen, hann dom typ bara in genom dörren innan dom försvann ut till sina kompisar, kl 18.00 kom dom hem, första gången dom kom hem i tid.
Nu har vi ätit kvällsmat och alla barnen är nu iordning gjorda och har gått och lagt sig i sina sängar, själv sitter jag på balkongen och bloggar, känns underbart att sitta ute i kvällssolen och bara njuta av tystnaden:-)
Förresten igår var det ju mors dag, fick ett väldigt sött uppvaktande på sängen igår morse av 2 av mina söta barn, mamma älskar er allihopa...
Fick min efterlängtade klocka- Tack min raringar!!
Sen hade Prinsen målat ett porträtt av våran familj och Lillskrutt hade minsan oxå målat en fin teckning till mamsen:)
Fick lite presenter av dom andra idag, Amanda hade gjort en pappershållare och Alici hade sytt en figur, vad är det man brukar säga- ära vare gud i höjden, denna har jag gjort i slöjden hihi....
Nä vars jag blev jätte glad över min presenter..
Nu ska jag hoppa in i duchen och sen blir det sova för min del, imorogn blir det upp tidigt för att packa saker till tjejerna och bre smörgåsar dom ska nämligen på utflykt med skolan imorgon..
Ha en jätte bra kväll allesammans!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0