Ge mig kraft, ge mig styrka, ge mig mod!!!

Mina stora älskade ungarNu är jag tillbaka efter min bloggtorka, har inte funnit orken till att blogga på ett tag.
Men ska ge mig själv en spark i baken och bättra mig:-)
Sista tiden har det varit lite mycket av både det ena och det andra, den största händelsen var nog att jag blev moster igen till en liten prins vid namn Sami <3 nu vill jag såklart åka till min älskade lillasyster och hälsa på dom helst igår :-(( Sååååå snällla lilla fe kom till mig och vifta lite med ditt spöööö och ge mig pengar till en resa upp till stockholm,,, jag bor i världens tråkigaste del i Sverige i det där bostadsområdet där det bor massa människor. Du finner oss om du lyssnar noga,, det huset med mest ungar i:-)) Tack snäääälla lilla fe!!

Asså man ska absolut inte klaga på värmen, men just nu är den fruktansvärd, vad glad jag är att vi inte bor i ett land där det är ständigt varmt, kan lova att jag hade smält flera gånger om!!
Dunder varmt och 5 gnälliga barn är ingen bra kombination och sen på det vara sjuk och hosta sig igenom nätterna är lika med en super sur och irriterad mamma!!
Men det är bara att gaska upp sig och vara den där pedagogiska mamman som ska vara en passupp 24-7 varje dag:-))
Igår tog jag och sambon med alla barnen ner till stan det var brodagarna här i Mjölby, då det är lite jippon och marknad nere i stan, enligt min mening var det inte så mycket att ha, men barnen var glada och det var ju huvudsaken:-)
Alicia och Amanda fastnade vid ett stånd med mängder med örhängen, tror vi gick till just det ståndet 4 gånger:-) Alicia har dock inte hål i sina öron längre på grund av att hon fick såna utslag av det, men hon hittade örhängen som var magnetiska, vilken total lycka, så självklart köpte hon såna.
Elias deras lillebror som ser upp till sina äldre syskon, kom ju på den genila ideen att han inte vågade göra ritiga hål i sina öron kunde ju oxå köpa såna. Så det blev ju ett par såna till honom med såklart... Ett par med döskallar på, sedan köpte sig Elias ett gevär, det måste man ju ha:-))
Ariel och Hugo tyckte inte att det var riktigt lika roligt som dom andra, så smabon gick hem med dom, och så fort dom hade kommit innanför dörrarna hade dom små liven däckat!!
Vi gick i alla fall där på stan ett par timmar, barnen hittade det ena och det andra, mest små saker!!
Efter springet på stan gick vi hem, då mamman fick lägga sig, inget roligt att springa på stan med världens hosta och feber men vad gör man inte för sina älsklingar:-))

Alicia åkte till sin moster nere i hästholmen på kvällen och Elias och Amanda åkte till Mormor och morfar. Så nu är bara dom små hemma...

Försöker hitta ett inre lugn, vet inte rikigt var jag ska hitta den, kan man köpa det någonstans. Kanske finns en sån där braig affär där man kan köpa det???
Måste ge mig själv styrka, mod och kraft till att faktist säga vad JAG tycker och tänker om saker, på ett lugnt och sansat sätt.
Just nu fungerar mamma Jennie så att så fort jag blir irriterad över saker och ting så blir jag råförbannad och gapar och skriker saker som jag oftast ångrar efteråt!!!
Men men det blir väl bra någongång i framtiden!!!
Nu ska jag ta och fixa frukost till mina små troll!!
Ha en super lördag alla......
Pusssssssen och Kraaaaaamen !!

Kommentarer
Postat av: Johanna - Mamma till Sami

Mosters trollungar <3

2011-07-03 @ 20:48:47
URL: http://lyyckligaste.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0