Måndag Ny Vecka Nya Möjligheter!!!

Vaknade vid 4 tiden imorse, Ariel ville ha sin välling. Halvt sovande pallrade jag mig ut i köket, tog flaskan, fyllde upp med vatten till 180ml, ställde in den i micron på ca 36sekunder, sen ut med den och fyller på med 6 skopor välling. Går min nedtrampade stig från kök till sängen och ger min lilla prinsessa sin efterlängtade välling. Lägger mig i sängen, väntar på att jag ska få somna om igen, Ariel äter sin välling sovandes. Bredvid ligger min snarkande sambo, som tidigare på natten knackat mig på axeln för att jag snarkar, jaha då är det väl min tur att lyssna på hans nu. Tur att man är så trött nu för tiden att man inte störs av ljud, men lustigt nog kan man sova som en narkospåverkad patient, och sedan vakna på 2 röda om det är barnen som låter. Lustigt det där:-) Kl 06.31 ringer min lilla kille Elias och berättar att han och dom andra syskonen kommer snart, för dom sitter i bilen och är på g till mamma. Tar mig upp, tar på mig kläder och foppatofflorna och springer ner för att möta dom, härligt att ha dom hos sig igen. Vi går upp sätter oss i soffan och pratar om allt och inget, sen bestämmer vi oss för att titta på Alice i underlandet. Det går en stund med lugn och behag, tills dom kära syskonen hamnar i luven på varandra, och man typ bara orkar dra en stor super suck, dom hinner vara här i ca 30 min och redan börja tjafsa och bråka med varandra. I alla fall Mamman i huset reser sig och plockar iordning frulle, som äts under lite gnäll och bök. Efter ett par tillrättavisningar åker alla dom 4 stora in på sina rum, under order att stanna kvar till dom kan uppföra sig. Kusin och Gudmor Greta har varit hos oss sen i Lördags,  hon var till riktigt stor hjälp idag. Greta och min stora tjej Alicia tog på eget intiativ och städade på pojkarnas rum, så himla duktiga tjejer. Kl 11.45 kom moster Jolla hit från Stockholm, så vi var och hämtade henne på bussen. Barnen blev jätte glada att Jolla kom hit, det var ju ett tags en vi sågs. Barnen fick presenter och blev så glada. Ariel fick en försenad dop present, en rosa aik tunika, rosa aik nappar, adidas strumpor, rosa byxor. Alicia och Amanda fick varsin mp3 spelare, och grabbarna fick en batong med såpbubblor i. Jätte roligt tyckte dom:-) Dagen gick sin stilla gång- eller stilla och stilla. Greta åkte hem på em och vi andra var kvar här i Lilla sketna Väderstad. Håller fortfarande på med tvätten som aldrig tycks ta slut och mindre blir det inte när barnen kommer:-) Skönt att vara sysselsatt. På kvällen ringde min själavän, hon som är så snäll och unik, ja hon är helt enkelt bara underbar. En sån där vän man bara finner en gång i livet, lustigt det kan vara i livet ibland. Man har så många vänner som betyder och är unika på sitt sätt. Men sen finner man en som faktiskt är så himla lik en själv och man tilltalar varandra på ett sätt som inte går att förklara, den vännen har jag i alla fall fått äran att lära känna, och det känns bara så underbart. Hon har fått mig inspirerad till att börja med scraapbooking ett riktigt billigt nöje-not men ack så himla roligt-börjar man kan man inte sluta. Så min resa ner till ullared kommer bli ritigt kul:-))) Tycker nog inte min kära sambo, men han är i alla fall nöjd med mina alster, så det får man i alla fall avar glad för. Nu sitter jag och lillasyster Johanna i varsin soffa med varsin dator och bloggar. Jag ska ta och damsuga vardagsrummet, sen bara måste jag gå runt och ge mina sorkisar varsin nattpuss!!!!
Ha en bra kväll alla ni som betyder massor, ni vet vilka ni e<3<3<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0